Розвиток лісової інфраструктури
14 січня 2021
З метою розширення мережі лісових автомобільних доріг на лісогосподарських підприємствах трьох обласних управлінь лісового та мисливського господарства: Закарпатського, Івано-Франківського та Львівського в межах будівництва доріг загального користування «Малого Карпатського Кола»,13 січня у Львівському ОУЛМГ була проведена робоча зустріч з директорами підприємств та керівниками обласних управлінь. Метою зустрічі було розроблення єдиної для трьох областей сітки лісових автомобільних доріг на території держлісфонду.
Зустріч проходила за участю депутата Львівської обласної ради Ганущина О. О. та голів трьох ОТГ Львівської області – Славської, Сколівської та Козівської.
Ідея проекту полягає у тому, щоб у межах будівництва «Малого Карпатського Кола» розширити мережу лісових доріг з метою доступності до лісових масивів самих лісогосподарських підприємств та розширення туристичної привабливості регіону.
Лісогосподарським підприємствам було запропоновано до кінця січня цього року нанести на карту схеми лісових доріг, які будуть заплановані до будівництва, обґрунтування доцільності їх будівництва та надіслати для зведення в один проект у Львівське ОУЛМГ.
Надіємось, що лісогосподарські підприємства зможуть розширити мережу лісових автомобільних доріг.
Відділ лісових ресурсів, машин
та технологій Львівського ОУЛМГ
Розробляється програма будівництва лісових автомобільних доріг на 2022-2026 роки
1 грудня 2020
Державним агентством лісових ресурсів України спільно з державним підприємством «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П.Шульгіна» розробляється проект Концепції Державної цільової економічної програми будівництва лісових автомобільних доріг на 2022-2026 роки.
Планується оновлення відповідної нормативно-правової бази відновлення та розширення дорожньої мережі в лісовому фонді. Виконання завдань і заходів програми, зокрема будівництва нових лісових доріг, передбачається здійснити за рахунок коштів Державного бюджету з можливістю залучення місцевих бюджетів.
Бюджетні кошти на будівництво нових лісових доріг за останніх 50 років вперше були виділені підприємствам Львівського ОУЛМГ в 2007 році, і це стало могутнім поштовхом розвитку лісотранспортної мережі. Було відновлено планування схем транспортного освоєння лісових масивів, проектування і будівництво лісових доріг на принципово нових засадах, які враховують потреби сталого розвитку лісового господарства, особливості туристичного і рекреаційного потенціалу, а також впроваджено досвід будівництва лісових автомобільних доріг європейських країн, де практикують гірські лісозаготівлі.
З 2012 р бюджетне фінансування припинилось, тому будівництво і відновлення доріг проводилось за рахунок власних коштів підприємств.
З врахуванням набутого досвіду, за останніх 14 років впродовж 2007-2020 рр. виконано значні обсяги робіт з формування лісотранспортної мережі кардинально іншими методами ніж, ті які використовувались під час будівництва доріг до 90-их років. За цей період часу було збудовано, відновлено та введено в експлуатацію 810 км лісових доріг. , в тому числі за рахунок коштів державного бюджету 104,4 км на суму 35,1 млн. грн., та за власні кошти державних підприємств лісового господарства 705 км, на суму 74,3 млн. грн.
Впродовж 2022-2026 років, при виділенні підприємствам Львівського ОУЛМГ коштів Державного бюджету, планується збудувати 205 км нових лісових автомобільних доріг.
Відділ лісових ресурсів, машин та технологій
Львівського ОУЛМГ
Будівництво лісових доріг продовжується
25 серпня 2020
Через несприятливі погодні умови, складність роботи в умовах пандемії коронавірусу, 2020 рік виявився одним з найбільш важких, за останні 12 років, в плані будівництва лісових автомобільних доріг для державних лісових господарств Львівського ОУЛМГ. Враховуючи складні фінансові труднощі, більшість лісгоспів Львівського ОУЛМГ на мають можливості проводити будівництво та відновлення лісових доріг в тих обсягах, які були в попередні роки. Кошти, в окремих випадках, підприємства вимушені вишукувати лише на проведення поточних ремонтів найбільш проблемних відрізків лісових доріг. Однак, попри всі труднощі, окремі держлісгоспи Карпатського регіону , зокрема Сколівське ЛГ , Славське ЛГ, Дрогобицьке ЛГ продовжили розширення лісотранспортної мережі. З початку року за рахунок власних коштів підприємств, Сколівським лісгоспом збудовано 6,9 км. земляного полотна, 2,5 км. облаштовано дорожнім покриттям, відновлено ремонтом 4,5 км. лісових автомобільних доріг, збудованих у попередні роки. Славським лісгоспом споруджено 6,6 км. земляного полотна, 5,2 км. облаштовано дорожнім покриттям, відновлено ремонтом 1,0 км., Дрогобицьким лісгоспом відновлено ремонтом 4,3 км. лісових автомобільних доріг, НПП «Сколівські Бескиди» - 2,3 км.
Будівництво та відновлення лісових автомобільних доріг продовжується, тому що потреба розширення лісотранспортної мережі, на сьогоднішній день, є актуальною для всіх лісогосподарських підприємствах і, особливо, для підприємств, що знаходяться в Карпатському регіоні.
Відсутність розвинутої мережі лісових автомобільних доріг, обмежує лісгоспи в можливості впровадження сучасних екологобезпечних технологій та нової техніки, виконання комплексу природоохоронних робіт .
Без доріг, не має майбутнього, тому попри все, дороги треба будувати!
Відділ лісових ресурсів, машин та технологій